חפץ: "לא ייחסתי חשיבות לגריסת המסמך, נתניהו גורס גם רשימות מכולת"

אליהו גרין 1 Comment on חפץ: "לא ייחסתי חשיבות לגריסת המסמך, נתניהו גורס גם רשימות מכולת"

חפץ העיד בבית המשפט כי לא יחס חשיבות רבה לגריסת המסמך מאלוביץ' על ידי נתניהו: "המגרסה נמצאת קבוע. הוא כל דבר גורס. הכל. בנימין נתניהו גורס כל דבר. גם אם הייתה שם רשימת מכולת, גם את זה הוא היה גורס"

ניר חפץ בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: יונתן סינדל/פלאש90     צילום: יונתן סינדל/פלאש90    
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת היום (שלישי) חקירתו הנגדית של עד המדינה, ניר חפץ בידי עורך הדין ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ.

המשך החקירה הנגדית עסקה בפגישה בביתו של שאול אלוביץ׳ מה-27 בדצמבר 2016, ומחיקת ההודעות.

חן: ״סיפרת שבאותו ערב נכנסת לבהלה וביקשת את הפגישה שהיא נטו נטו ביוזמתך. והעדת גם בחקירה ופה בבית המשפט אמרת שאתה נוהג למחוק וואצאפים״. חפץ אישר לעו״ד חן את הדברים שאמר בחקירותיו במשטרה לפיהם לא תיאם גירסאות עם אף אחד.

חפץ: ״למה הייתה הבהלה הזו, כי ברגע שמזמנים אותי ללהב, זה מספיק כדי ששאני מאבד את הפרנסה. מתוך ההבנה שאין לי שום אמון בחקירה הזו ושהיא לא צריכה לבוא לעולם ולא היה לי לאן ללכת ובגלל זה הלכתי לאלוביץ׳״.

חן: ״מחקת מעצם העיסוק שלך״. חפץ: ״כל התכתבות שיכולה להיות כותרת בתקשורת נמחקה תוך יום. גם התכתבות עם עיתונאים אני מוחק״.

עו״ד חן הדגים באמצעות התכתבות עם ישועה מה-8 במרץ 2016, שעליה הסביר חפץ ברענון העד כי אמר לישועה שצריך למחוק כי הם יכולים להיות מביכים.

חפץ: ״אני דובר של ראש ממשלה, כל דבר יכול להיות כותרת. זה לא היה מתוך מחשבה שזה אולי יום אחד יגיע לחקירה״.

חן: ״ויש גם דברים מאוד אישיים, פרטיים, יש דברים מביכים״. חפץ: ״כן כן, זה כולל גם את המשפחה הזו של הדברים הפרטיים, שאין להם שום דבר חוץ מזה שזה לא נעים שיהיו בחוץ".

בהמשך, סיפר חפץ בביהמ״ש כי חתם על הסכם עד מדינה מתוך שיקולים תועלתניים, ולא מתוך הכאה על חטא לעניין שוחד או תיווך לשוחד. על גופי האכיפה אמר: ״לא היה לי אמון במערכת האכיפה, וגם לא היום״.

חפץ חזר על עמדתו שלפיה לא חשב שיש עניין של שוחד אבל עניין הפלאפונים יכול ׳להקרין׳.

השופט ברעם: ״אבל אין פה עניין של שוחד או משהו כזה״.

חפץ: ״לא עניין של שוחד אבל עוה״ד שלי אמר שם ׳אולי יש הקרנה׳.

חן: ״שכשאתה מדבר על הקרנה, זו הקרנה בטעות, שמישהו לא יחשוב בטעות, שיפרשו יפרשו לא נכון ויחשבו שחשבת שיש פה עניין של שוחד״.

השופט ברעם: "אבל לא הייתה לך אז הבנה שיש פה עניין של שוחד. שזה לא היה העניין המרכזי. או שכן. אני שואל כדי להבין מה חשבת לפני החתימה על הסכם עד המדינה״.

חפץ: ״גם זו עבירה בעייתית. אני כשנחקרתי שם לא העלתי בדעתי את הנושא של התיווך לשוחד. אגב גם עורך הדין שלי הרגיע אותי ואמר שבנושא של השיבוש אולי יש סיכון, אבל התיווך לשוחד הוא לא מודאג בכלל. וזה היה חלק מהשיקולים שלי״.

המשך החקירה הנגדית עסקה במגעים עם החוקר יואב תלם סביב ההיוועצות של חפץ עם עורך דינו, והיכן תתקיים ההיוועצות, כשחפץ חושש מהאזנה בחדרי החקירות. חפץ: ״אני לא סמכתי על רשויות האכיפה. לא סמכתי על העניין הזה, אני לא מאמין בהם, גם היום לא״.

חפץ על הארכות המעצר: ״הבנתי שסתם עוצרים אותי. לא לשום צורך חקירה. רק להפעיל לחץ. כשראש צוות החקירה נסע לסקי בשוויץ, האיש שהתכונן לחקירה הזו חודשים. ככה מנהלים חקירה? נו באמת, זה רציני?"

חפץ שלל שגריסת המסמך מאלוביץ׳ הייתה חריגה או חשודה אלא טכנית ושגרתית. בתשובה לשאלה כיצד הוא מסביר שלא אמר את זה בכל 3000 עמודי החקירה אמר שאין לו הסבר אבל מכל מקום הוא לא ייחס לדבר הזה שום משקל כי כאמור זה עניין שגרתי. "ראיתי שעניין הגריסה הפך לכותרת אבל אצל נתניהו זה פעולה טכנית שמתבצעת אוטומטית על כל נייר. זה כמו להניח את הנייר על השולחן".

חן: ״סיפרת פה בחקירה הראשית שקיבלת מאלוביץ׳ מסמך, ונתת ונתניהו, ונתניהו הוציא את הסיכה וגרס אותו. רק נבהיר שהמגרסה נמצאת קבוע בלשכת נתניהו״.

חפץ: ״המגרסה נמצאת קבוע. הוא כל דבר גורס. הכל. בנימין נתניהו גורס כל דבר. גם אם הייתה שם רשימת מכולת, גם את זה הוא היה גורס״.

חן: ״בכל חקירותיך ובכל 3000 אלפי עמודי החקירה שלך, לא אמרת על עניין גרסת המסמך. שמענו על זה לראשונה פה. נשאלת שוב ושוב ושוב, אתה נשאל שאלות קונקרטיות, על כל פגישה ופגישה, וגם בהשלמת החקירה, עוברים איתך על מה שמעניין אותם׳ ואין זכר לאירוע הוצאת הסיכה והגריסה״.

חפץ: ״לא יחסתי לזה משמעות כי מבחינת נתניהו היה ברור שהוא יגרוס את זה. יש דברים שהם בכתב ידו שיכול להיות להם ערך. גם אם זה הנאום הכי איזוטרי".

השופטת רבקה פלדמן: ״אתה אומר את זה עכשיו מתוך זיכרון? (חפץ: הפעם מתוך זיכרון״) ״אז למה לא מוצא לנכון לתאר שהוא גרס?״.

ברעם: ״אנחנו יודעים מה משמעות המונח גריסה למה לא אמרת את זה בחקירה הראשית?״. חפץ: ״לא ייחסתי לזה משמעות. ראוי היה לומר את הדברים כבר אז״.

המשך החקירה הנגדית עסקה בתקופת סוף 2014 שבה מסתמן שהולכים לבחירות והתקשורת נערכת ועורכת סקרים. עו״ד חן מציג התכתבות בין יצחק הרצוג לאילן ישועה, וחפץ מאשר בבית המשפט שבקשתו של הרצוג להוריד סקר היא בקשה חריגה. חפץ: ״הוא מתאם איתו מועד ביצוע סקר. זה מאוד חריג שמועמד לראשות ממשלה מתאם עם מנכ"ל אתר עיתוי של עריכת סקר״.

עוד הוצגה לחפץ התכתבות ערב הכרזת ההליכה לבחירות, בין הרצוג לבין ישועה, וחפץ מגיב עליה: ״הם מתאמים בניהם איך לא ליצור אנטיגוניזם אצל העורכים שמכניסים להם את דף המסרים של הרצוג. איך להעביר את זה לעורכים, שהם ממילא אוהדים את בוז׳י, והם ממש מתאמים איך להעביר את זה לעורכים בוואלה״.

לאחר מכן עו״ד חן שואל על נסיבות יצירת הקשר בין חפץ לבין אלוביץ׳. חפץ מתאר את הנסיבות, והשופט ברעם שואל: ״אבל מה נתניהו אומר לך בפגישה? למה הוא שולח אותך לאלוביץ׳? מה הסיבה שהוא אומר עושה את זה?״.

חפץ: ״מאחר ובנימין נתניהו זו דרכו, של להיות בקשר עם הבכירים ביותר בכלי התקשורת, ואנחנו לפני בחירות, אז הוא רצה שאיש הקשר שלי יהיה מר אלוביץ׳״. חפץ גם חוזר על דבריו בחקירה שלפיה לא הייתה העברה של שום מסר בפגישה הזו.

חפץ חשף תרגיל חקירה נוסף: לטענתו, היה רצף פגישות סביב מסמך הנוגע לרשות להגבלים עסקיים. החוקרים רצו למקם את הפגישה בנובמבר 2014, ואז החוקרים זימנו אותו לחקירה ב-26.7.2018, אמרו לו שהם רוצים לרענן את זכרונו ואז מקרינים לו קטע חקירה שלו מיום 5.3.2018 שבו מדובר על אירועים בסוף 2014 אבל לא אומרים לו שהקטע הזה לחקירה מתייחס בגלל לתאריכים שנוגעים לפגישה אחרת ותחילת הקשר עם אלוביץ׳ ובכלל לא לפגישות הנוגעות למסמך רשות ההגבלים העסקיים.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בלה בלה בלה עושים משטיות תיק משפטי.